ראשי>המדריך>שאלות נפוצות על תהליך השכרת רכב
המדריך

שאלות נפוצות על תהליך השכרת רכב

האם אוכל לבחור את חברת ההשכרה? קיבלתי השובר ואינני מרוצה מספק הרכב – אוכל לבטל? ניתן לשכור יותר מרכב אחד? האם הנהג מתחת לגיל 25 או מעל 70 יכול לשכור רכב? ניתן לנהוג בחו"ל עם רישיון נהיגה ישראלי? למה אתם צריכים את פרטי הטיסה שלי? לא קיבלתי את השובר – מה לעשות?

האם אוכל לבחור את חברת ההשכרה עצמה?

בהחלט כן. לאחר הזנת היעד ותאריכי האיסוף וההחזרה, המערכת תציג בפניכם את חברות ההשכרה הפועלות ביעד המבוקש (ובשעות המבוקשות) על מנת שתוכלו לבחור לא רק את סוג הרכב (קטגוריה) והמחיר, אלא גם את חברת ההשכרה ולעיין בתנאי ההשכרה המלאים. אנחנו מבינים שחשוב לדעת מאיזו חברה אתם שוכרים את הרכב ואף מזדהים עם החשש "לפול" על חברה קיקיונית. לכן, אנחנו מבטיחים ומתחייבים כי אנחנו עובדים עם כל חברות ההשכרה המובילות, בכל יעד בו תבחרו לשכור רכב, וזאת על מנת להבטיח לכם חוויית השכרה נעימה וכדי לחסוך לכם כאב ראש במהלך תקופת ההשכרה. אחרי הכל, גם אנחנו לא ששים לטפל בבעיות שעלולות להתעורר מול חברת ההשכרה, ולכן – חברות "בעיתיות" לא מופיעות כלל בתוצאות החיפוש שלנו.

קיבלתי את השובר ואני מעוניין לבצע שינוי

המערכת שלנו מאפשרת לך לשנות את ההזמנה בכל רגע נתון, ניתן לעשות זאת ישירות דרך האתר (בראש כל עמוד מופיע קישור (החשבון שלי) ומתחתיו (שינוי/ביטול הזמנה). ניתן ליצור עמנו קשר טלפוני על מנת לעדכן ההזמנה באמצעות נציג (דובר עברית). אם בכל זאת אינכם מרוצים – ברוב המקרים תוכלו לבטל את ההזמנה עד 24 שעות לפני מועד איסוף הרכב, ללא דמי ביטול כלל!

האם ניתן לשכור יותר מרכב אחד?

ברור שאפשר, אולם דרך המערכת המקוונת – יהא עליכם למלא טופס הזמנה עבור כל רכב בנפרד. תוכלו לפנות אל נציגי המרכז הטלפוני שלנו על מנת לבצע הזמנה של מספר רכבים במקביל ומי יודע, אולי אפילו נוכל להציע לכם הנחה נוספת.
לתשומת לבכם: בכל הזמנה יש להזין את פרטי הנהג הראשי ברכב. כאשר המערכת מזהה שתי הזמנות לאותם תאריכים עם אותו נהג, היא עלולה להסיק כי מדובר בטעות (כפל הזמנות) ולבטל אוטומטית אחת מהן.
דבר נוסף שחשוב לזכור: לא משנה מי משלם על ההזמנה, בעת איסוף הרכב, הנהג הראשי בכל אחד מהרכבים יתבקש להציג לחברת ההשכרה כרטיס אשראי בינלאומי על שמו (לצורך הפיקדון על הרכב), רישיון נהיגה בינלאומי ביחד עם הרישיון הישראלי ותעודה מזהה (דרכון).

אם אני מתחת לגיל 25 או מעל גיל 70, האם עדיין אוכל לשכור רכב?

כן. רוב חברות ההשכרה מציעות רכבים לנהגים שגילם 21 ומעלה. יחד עם זאת, תנאי ההשכרה משתנים בין חברה לחברה ובין יעד ליעד. שימו לב – חלק מספקי הרכב ידרשו תשלום נוסף אם הנהג מתחת לגיל 25 או מעל גיל 70 וזאת – על מנת לכסות את עלויות הביטוח הנוספות.
אם צפויים חיובים נוספים בגין גיל הנהג – המידע ימסר לכם תוך כדי ביצוע הזמנה ובטרם ביצוע התשלום.

האם אוכל לשכור רכב רק עם רישיון ישראלי?

רוב חברות ההשכרה, בחלק מהיעדים, מתעקשות לראות את הרישיון הישראלי (כרטיס הפלסטיק עם התמונה) וכן רישיון נהיגה בינלאומי. כעקרון – בעת נהיגה מחוץ לגבולות ישראל חייב הנהג הישראלי לשאת רישיון נהיגה בינלאומי. נכון – בחלק מהיעדים הנציגים בדלפקי איסוף הרכב לא מבקשים את הרישיון הבינלאומי – אבל הוא עדיין מוגדר כחובה ולכן אנחנו מבקשים מכל מי ששוכר רכב דרכנו להוציא רישיון בינלאומי בטרם איסוף הרכב.
הנפקת רישיון בינלאומי מתבצעת תמורת סכום סמלי (תהליך שלוקח כ-10 עד 20 דקות).
אם בחברת ההשכרה ידרשו רישיון נהיגה בינלאומי ולנהג הראשי לא יהיה רישיון כזה עמו – הם עלולים לסרב למסור לו את הרכב. במקרה כזה – השוכר לא יהיה זכאי להחזר כספי בגין ההזמנה.

למה אתם מבקשים את מספר הטיסה שלי?

כאשר אתם מוסרים לנו את מספר הטיסה שלכם, אנחנו מעבירים המידע לחברת ההשכרה כדי שזו תיקח בחשבון הגעה מאוחרת שלכם בעקבות איחור בטיסה. גם אם מסרתם את מספר הטיסה בהזמנה, בעת ביצוע ההזמנה, יש להזין את שעת איסוף הרכב מדוייקת ככל האפשר (ולא להסתמך על חברת ההשכרה שתבדוק לפי פרטי הטיסה). אם הנכם צופים הגעה מאוחרת לאיסוף הרכב (שלא בגלל איחור בטיסה) – אנא צרו קשר ישירות עם חברת ההשכרה (מספר הטלפון יופיע על גבי השובר שאנחנו שולחים אליכם) ועדכנו אותם.

טרם קיבלתי את שובר ההזמנה, מה לעשות?

מיד עם השלמת שלב ביצוע ההזמנה באתר, אנחנו מעבירים את פרטי הזמנתך לאישור חברת ההשכרה. חלק מהרכבים מאושרים מיידית (און ליין) ולכן תקבלו את שובר ההזמנה בתוך מספר דקות. במקרים בהם נדרש אישור חברת ההשכרה (במיוחד כשמדובר ברכבים מיוחדים: מיני ואנים, רכבים אוטומטיים או השכרות של הרגע האחרון) – יש להמתין 3-72 שעות לקבלת השובר. אם הנכם יוצאים לדרך בתוך פחות מ-72 שעות או אם לא קיבלתם את שובר ההזמנה לאחר שחלפו 72 שעות – אנא צרו עמנו קשר דרך טופס הפנייה לשירות לקוחות (בראש העמוד – החשבון שלי – שירות לקוחות).

ההזמנה שלי מופיעה בסטטוס ON REQUEST – מה הפירוש?

לא אמורה להיות לכם סיבה לדאגה, לאחר שקיבלנו מכם את ההזמנה והספק אמנם אישר את מחיר הרכב, אנחנו ממתינים לאישור נוסף באשר לזמינות הרכב המבוקש. במידה והרכב לא זמין לתאריכים שביקשתם, נציג שלנו יצור עמכם קשר כדי להציג בפניכם אלטרנטיבה.
כ-99% מההזמנות המתבצעות דרך האתר מאושרות על ידי חברות ההשכרה, אם אינכם מעוניינים להמתין לאישור סופי – תוכלו לבטל את ההזמנה דרך האתר.

ההזמנה שלי מופיעה בססטוס DENIED – מה הפירוש?

סביר להניח שחברת ההשכרה לא הצליחה לאשר לנו את ההזמנה ושהרכב המבוקש אינו זמין בתאריכים שביקשתם. מיד עם שינוי סטטוס ההזמנה, נציג שלנו יצור עמכם קשר על מנת להציע אלטרנטיבה ולהזמין עבורכם רכב אחר (קטגוריה אחרת או רכב מאותה קטגוריה אבל מחברת השכרה שונה).
אם חוייבתם במקדמה עבור הרכב ולא הצלחנו לאשר לכם את ההזמנה או להציע לכם רכב חלופי לשביעות רצונכם – אנחנו נזכה מיידית את כרטיס האשראי שלכם בסכום המלא בו חוייבתם.

ההזמנה שלי מופיעה בסטטוס Provisionally confirmed – מה הפירוש?

הזמנה מופיעה בסטטוס הזה כאשר הצלחנו לאשר את הרכב מול חברת ההשכרה אולם לא הצלחנו לבצע חיוב בכרטיס האשראי שלך.
הדבר קורה כאשר הפרטים שמסרת בעת ביצוע ההזמנה לא נקלטו כמו שצריך או שבכרטיס אין מסגרת מספקת לביצוע החיוב. לעתים, יש לכם מסגרת ופרטי האשראי נכונים ובכל זאת העיסקה מסורבת. מקרה כזה מתרחש כאשר חברת האשראי שלכם מבקשת להגן עליכם מפני הונאה. כיוון שאנחנו נמצאים בחו"ל והחיוב מתבצע במטבע אירו, חברת האשראי תצטרך במקרה כזה שתתקשרו לאשר את החיוב.
בכל מקרה – אין לכם מה לדאוג. אנחנו נאפשר לכם להסדיר העניין מול חברת האשראי ונציג שלנו יצור עמכם קשר על מנת לנסות לבצע חיוב חוזר ולאשר לכם את ההזמנה.

האם אוכל לשנות את ההזמנה מאוחר יותר?

כן. תוכלו בקלות ובמהירות לשנות את פרטי ההזמנה. כל מה שעליכם זה להעביר אלינו בקשה לעדכון דרך האתר. לעתים לוקח לנו עד 48 שעות לבצע שינוי להזמנה – תלוי בסוג השינוי. בחלק מהמקרים ידרש תשלום נוסף עבור השינוי (אם מדובר בהארכת תקופת ההשכרה, בחירת רכב יקר יותר או שמחיר הרכב המבוקש השתנה מאז ביצוע ההזמנה ועד בקשת השינוי).
יחד עם זאת, לעתים צצים מבצעים ומחירי הרכבים יורדים. במקרה כזה, עם ביצוע השינוי, נזכה אתכם מיידית בהפרש